News : Prettige feestdagen

Iedereen van Stal Groenenbroek wenst U prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, en uiteraard veel trekpaardenplezier in het komende jaar! 2008 loopt ten einde dus ook wij kunnen een terugblik werpen op het voorbije jaar.

Het jaar begon vrij gelijklopend als in 2008... De dracht van Lilli verstoorde opnieuw de planning aangaande de prijskamp van Vilvoorde. 18 dagen na de geplande datum zette ze een hengstveulen op de wereld. Het eerste van drie Iwan-nakomelingen die we verwachtten. Het hengstveulentje kreeg de naam Jonas. Een maand later zetten ook Tulp en Zita, op dezelfde dag, hun veulens op de wereld. Bij Tulp voor de vierde maal op rij een hengstveulen -Castro- en voor Zita een merrieveulentje, Rien.

Ook twee andere geboortes zorgden voor grote vreugde. Frans en Mit hebben intussen twee achterkleinkinderen. Kleindochter Annelies kreeg eind januari een zoontje Torben, en haar zus Dorien is sinds eind november moeder van dochtertje Noor.

De twee hengstveulens hebben een nieuwe thuis gevonden in Frankrijk, merrieveulen Rien blijft in eigen opfok.
Volgend jaar verwachten we opnieuw vier veulens en we verheugen ons vooral op de tweede generatie-Groenenbroek. Het is lange tijd geleden dat er nog veulens ingeschreven konden worden die een Groenenbroek-fokproduct als moeder hadden, daar komt nu verandering in met de veulens van Annelies en Myra.

Op prijskamp-gebied was het voor onze eigen paarden redelijk rustig. Op de belangrijkste keuring, de offici?´le prijskamp in Pulderbos, werden mooie resultaten behaald met een 1e, 2e, 3e en 5e plaats en een eerste categorie voor alle merries.
De deelname van Laurus op de hengstenkeuring was een tegenvaller, en toch wel een grote teleurstelling. We zijn zeer tevreden dat Laurus door de koper een jaar zal aangehouden worden en dat we hem dus misschien nog wel eens terugzien...

Was het voor onze eigen paarden rustig... kwamen we meermaals fokproducten tegen die bij hun nieuwe eigenaars uitstekend presteerden! De jaarlingveulens Anthos, Vic en Eva II, en ook Alma van de Lindehoef die meerdere jaren bij ons stond, behaalden stuk voor stuk eerste prijzen op verschillende prijskampen.
Deze uitstekende start, kan alleen maar het begin zijn van een mooie carri?®re...

« return